fredag 8 februari 2008

Är nog första gången tandfen har varit i Sri Lanka och betalat ut i Rupies...

Ännu en dag med regn så det blev översvämmning både inne och ute..... Ebba lyckades till slut tappa tanden hon har bråkat med i vecka och haft lite ont i..... Och simsalabim, vi fick hit tandfen till Sri Lanka och hon kunde betala ut i Rupies hon måste vara väldigt internationell denna tand fe:-) Lyckan var stor när fen hade lyckats trycka ner 30 Rupies i glaset med tanden..... Räcker nog till en munk på Kells, Ebbas favorit affär....


Husmor Helene



Annars har Husmor Helene jobbat vidare med sin image, lagat mat men,men,men,men, det är bra med affärer och som tur är en del saker ganska billiga, köpte mig en hederlig el platta, oj vad allt går enkelt nu. Barnen fick vanliga makaroner och ketchup i går, dom åt som attan och till kvällsmat blev det äggröra och jag blev oxå aningen lyckligligare.


Makaroner och chicken nuggets till lunch (+ lite bakad potatis från micron).

Vi har börjat lägga lite plattor, köpte 70 stycken....



Chamilla passade barnen medans Micke och jag var ner till byn och handlade plattor till vår ute plats, när vi kom hem hade hon varit gullig och hämtat Sham och Shamods sköldpadda så att barnen skulle få se, vi blev alla lite förtjusta i denna lilla sköldis så vi fixade en sjysst pool åt den i skottkärran med lite stenar och sånt. Chamilla törs inte släppa ut den igen eftersom folk dödar och äter upp dom här nere. Allt var frid och fröjd tills det lilla söta monsun regnet startade och vi alla var tvugna att ta skydd och skrapa vatten både inne och ute resten av kvällen, eftersom allt blev översvämmat inklusive skottkärran med stackars sköldis så for jag upp i morse men nej......:-( Sköldis har ramlat ur och smitit....Vi kan inte hitta honom, det var inte mycket till sköldpadds passare av oss:-( Vi fortsätter leta efter honom, får hoppas inte kråkorna har tagit lilla sköldis....
Skolarbetet nu på morgonen med min andra skepnad....skolfröken Helene..



Nu ska jag avlusa hundarna med något starkt jag köpte i går och försöka tvätta Babbas kind, han har fått riktigt med stryk och mår inte alls bra, massor med var och bakterier.

kram kram.... nu har solen återvänt...hipp hurra..








1 kommentar:

Anonym sa...

inte illa att tandfén hittade ända dit. och att den lämnade rupies och inga svenska kronor. hoppas ebba hittar något kul att köpa.

här börjar lugnet lägga sig på fredag kvällen. jenny har åkt till jobbet och vi andra softar lite här hemma. Jag måste tvyärr fortsätta med skolarbetet i några timmar..

imorgon är det dags för andra dagen på jobbet på kakel och tegel och det verkar nog bra så här långt. jag lär mig massor om kakel och klinker och alla typer av plattor. det finns väldigt mycket snyggt där.. vet ju var ni ska beställa ert badrum sen om det blir dags.

kramar på er allihopa.