lördag 16 februari 2008

Provade en red bull vodka i går, hjälpte inte:-( skulle nog hällt den i örat i alla fall.....

Denna bilden är en klassiker.... Varje gång vi försöker oss på en promenad längre än hundra meter får Ebba Mjärling alltid ont i någon fot..(trots att vi köpt nya skor TVÅ gånger)....

Öron historien går vidare, igår kväll hade Tova oxå ont...Måste vara för att vi leker sälar under vattnet för mycket.... I dag har det bara varit bad med huvudet ovanför vatten ytan och det verkar framåt kvällen som det vänt för oss alla, just nu är det nog mitt öra som är värst, men det är ju bättre det....


Vad gäller nätterna har det blivit en dröm igen....Kolla in dom super snygga myggnäten.... Vi har kommit på att vi ska köpa med oss såna hem( ja kanske inte gris rosa eller babyblå) vore ju superskönt att slippa flugor och mygg även hemma på sommarhalvåret.....






Igår var vi ute med en båt som hade glas botten och kollade på alla fiskarna och vi hade även turen att se en gigantisk havs sköldpadda, men vi stod inte ut så jättelänge eftersom jag blir sjösjuk och dom kör ju mest runt runt + att dieseln i detta land luktar apa och får en att vilja kliva ur redan då dom startar....

Tuffingar på båten..





Annars hänger vi mest nere vid polen, har träffat ett trevligt par från göteborg, hon från Sri Lanka från början. Kul att snacka lite goja med några nya.... Johanna (Mickes syster) ser vi lite då och då, väldigt trevligt. Micke har för tillfället åkt på storstryk i Chicago två kvällar i rad, får se om han får revanch i dag...
Syster Johanna...


Nu har vi taktik vilat vi tjejer.... Det är dags för disco i kväll....Skulle gått i går men ställde in pga öronen.... Är ett stort ställe nere vid havet en liten bit bort där man kan ta med barnen en stund, ska bli jätte kul...

Kramar från oss svettiga...







5 kommentarer:

Jenny sa...

sicka snygga myggnät... Spela nog ingen roll vad dé é för färg på dom. Myggen hålls nog borta ändå :) Skönt att höra att öronen känns lite bättre. Hur é dé med Tovas svintohår nu då? Värmen den fortsätter hos er antar jag... Här hemma i skåne ha dé faktiskt varit några minusgrader nu i några dagar. Å solen den har lyst helt underbart. Hundar tycker dé é super skönt. Försöker att ha dom i trädgården själva. Men självklart så hittar dom småkryphål å kan ta sig ut ändå. Fast dé é ju bara zelda å vanessa som gör dé. Eftersom som dom é minst å smidigast. Vanessa hon klämer ut sig varsom :)
Ha dé nu fortsatt bra...

Kram på er alla i värmen från oss i kylan...

Jenny sa...

vov vov... Dé é lilla ulltussen här! Jag saknar er alla... Men jag ha dé jätte bra här i skåne. È glad att jag få vara här. Hade nog inte trivs i värmen hos er med min päls. Här i skåne é dé kallt å bra :) Jag busade med grannhunden härom dan. Å dé é så kul... Men jag blir rättså trött av dé. I början var jag lite rädd för att bo här. För jag var rädd för indigo. Men hon har varit super snäll mot mig hela tiden. Ibland kan jag få i gång zelda till att leka med mig... Men hon tröttna ganska snabbt sen igen :( Nu ropa Jenny på mig så nu ska vi nog ut på en promenad å dé tycker jag så mycket om :)

Massa gos från lilla mig!

Ps! Jag hoppas Brumma ha dé lika bra som mig!!!

gunilla sa...

Hej på er!
Det är jättekul att följa det ni gör. Bra jobbat Helene.
Hälsningar och kramar från
Gunilla och Tomas

Ninni sa...

Det där med Ebba Mjärlings fötter är ju nåt som även kommer här hemma, brukar säga ibland att vi ska gå till läkaren men det vill hon inte & då blir alltid foten bra igen HiHi..

Här i Fållen var det 11minus inatt & det är ju inte så varmt precis.. Men det behövs minus ett tag nu så alla hemska "bacilusker" fryser ihjäl....

Hundarna klagar inte direkt över kylan, eller Loka tycker ju inte om att bli kall om tuttsingarna.. & Sigge tycker att det är lite kallt om fötterna ibland, Jaffa älskar ju att springa så hon hinner väl inte ens könns kylan misstänker jag. Zingo, ja han skulle gärna sova ute, speciellt om det varit snö... Han bara älskar ju det...

Hoppas att era öron blir bra snart (Leker inte Micke undervattnet, eller efetrsom hans öron är bra..)

Kram Kram

Anonym sa...

super med nya myggnät.. krypen ska hållas på avstånd :) ..

sitter framför datorn igen.. hur många timmar går knappt att räkna och jag är trött på det.. läntar efter att göra något annat än fram och tillbaka till skolan och hem och på sin höjs hinna titta på tv..

nu är det melodifestivalen från Västerås.. oklart vem som vinner men vi återkommer..

ta det lugnt på discot. shaka mycket ..

kramar