torsdag 7 februari 2008

Fy tusan inte visste jag det kunde regna här :-)



Gårdagen var ett kapitel för sig, Ebba vaknade på fel sida och det tog nog fem timmar innan båkandet om skolan var över och hon hade gjort det hon skulle. Då låg Tova sen länge i badet eftersom hon hade skött skolarbetet utan att krångla som vanligt. Jag och Chamilla åkte ner till byn för att kolla läget på marknaden, ta ut lite pengar och införskaffa mat. Hittade jordgubbs youghurt som passade fröknarna Mjärling, hm inte illa.....


För första gången tog jag på mig husmors dräkten och lagade faktiskt mat, men eftersom jag är allergisk mot gasspisar räddade micro ugnen mig.....Bakad potatis med vitlök och coleslaw funkar lika bra i micron :-)




Hundarna slogs, regnet öste ner hela dagen och kvällen och jag kapitulerade in under myggnätet i sängen med en ny kriminalare.....


Barnen badade med grannpojkarna hela kvällen trots ösregnet så dom var rätt lyckliga ändå.Dom två grannarna Sham och Shamod har öppet hus i sin skola i dag och Ebba och Tova är medbjudna att följa med och titta får se om dom törs, hade varit jätte kul om dom följde med och Chamilla känner dom ju så det kanske går att få med fegisarna.




Nu är det dags för mig att börja jobba lite, nu kryper det i kroppen, tur hela bokföringen är med, är så det både räcker och blir över med jobb.




Kramar.


1 kommentar:

Anonym sa...

jag hejjar på att dom vågar gå till sina kompisars nya skola.. och ta några bilder kanske för sin dagbok..

vanessa sköter sig exemplariskt, så också indigo.. imorse låg dom huvud mot huvud.. otroligt.

massor av kramar..