tisdag 19 februari 2008

Äntligen tillbaka, tror det var både första och sista gången i Hikkaduwa för mig....

Skönt som tusan att vara tillbaka i huset, färden tillbaka var även den med livet som insats.....Fastnade dessutom i fartkontroll....Hm, en grönklädd polis som krypit in bland en massa palmer med en laser kamera, hoppade ut och börja vifta, konstigt nog svängde alla bilar snällt in till kanten och gick bort och betalade lite pengar sen fick vi stanna på polis stationen i Colombo där chauffören fick betala lite till och visa körkortet....Var lite nervöst att stanna i Colombo,men det gick ju bra. Såg även Mc Donalds...Coolt...

Nu ska jag ägna mig åt min nya hobby en stund.....Kasta mig i sängen och titta på Cricket, Sri Lanka möter Indien i dag i något som heter Australian Tour, tyvärr spelas det i Australien, därav den tråkiga tiden, hade ju varit trevligare att släpat ut tvn i trädgården på eftermiddagen ihop med en kall öl....Ja ja, det får duga i sängen utan öl.....

Taket var färdig gjutet när vi kom hem, ser riktigt bra ut, förhoppningsvis kommer det inte att regna in mer..... Nu ska vi fixa till lite till där inne och möblera om igen..... Blir nog bra till slut....

Nallar har kommit hem så nu börjar organisationen av båt färden ut till barnhemmet, Cederik följer med oss ut för att kolla läget, vi behöver ett expertutlåtande huruvida överskottet av pengarna ska portioneras ut till barnhemmet under året eller om vi ska placera dom pengarna genom organisationen som Cederik mfl, ansvarar för. Vi vill ju att dom som behöver dom bäst får era och våra pengar.

(pga uselt tråkig bilfärd hela dagen igår kommer inga bilder nu, återkommer med det)

kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

oj då.. det är hårt att vara på semester.. antar det blev lite sri lankesisk vardag.. :)

jag och vanessa jobbar nattskift på skolan.. hon är lite rädd för dörrarna här men alla har tagit henne till sitt hjärta och hon blir rejält ompysslad på alla möjliga tänkbara språk..

kramar