fredag 1 februari 2008

Nu var det dags igen.......











Tjena alla monsterdiggare...... Nu har vi flyttat in i vårat krypin.... Vi har putsat och fejat och möblerat i värmen så det blev jätte mysigt.
Kvällarna har blivit lugna igen, tog till ett väldigt gammalt beprövat knep.....Lägg dom tidigare och låt dom kolla på dvd en stund, dom har somnat på fem minuter.... Klart godkänt knep för husfridens skull:-)




Micke som pool skötare var ju ingen höjdare:-) tror vi säger upp honom, igår när vi vaknade var den precis ill grön så halva dagen i går gick åt till att fixa och trixa med det..... Är nog enklare om vi tar hit någon som kan det där, micke tycker inte det är roligt heller, förstår honom..




Så pga polen drog vi ner till havet i går efter middag för att bada där i stället,är bara en km dit, det var precis underbart. Varmt och jätte salt och som vanligt allt lugnt och frid fullt en timme då vi alla låg och guppade i det varma vattnet.... MEN det var innan Ebba upptäckte KRABBORNA. Here we go again...... Den här gången grävde krabb uslingarna ner sig fortare än kvickt av hennes hysteriska skrik, men det hjälpte inte för har Ebba Mjärling blivit hysterisk över något så bara är det så, även om dom dragit dit pepparn växer... Ni alla som känner henne vet nog vad vi menar........ Så nästa gång det blir havet stannar hon nog gladeligen hemma med Chamilla, mest synd om henne...








Kramar från oss alla....








2 kommentarer:

Ninni sa...

Nu ska vi se om datan vill som jag & att jag därmed kan skriva en liten rad....

Kan bara tänka mig hur Ebba låter när hon ser div. saker, vet ju hur hon låter här hemma när hon ser en liten mini spindel eller nåt.=0)
Tova tar väl det mesta med ro kan jag tänka mig, det brukar ju vara så....

Här snöar det för fullt & har gjort sen igår kväll...

Massor av Kramar till er alla!!!

Västerås sa...

Vad spännade det är med bloggen, hade ingen dator med mig till utlandet, (Norge) vad tvungen att ringa hem till Lisa och fråga om hon varit i på bloggen, hon fick läsa upp för mig i telefon.
Hade ni inte talat om för Ebba att det fanns konstiga djur utanför Fållen i Småland???
Sköt om er hälsar Lisa och Lasse