måndag 11 februari 2008

I dag.... 39 grader i skuggan.....

Nu har jag kommit på varför tamilerna inte vill spränga några bomber här i Negombo..... Alla har ju hela tiden sagt att det är lugnt, dom kommer inte spränga några bomber här och jag har inte fattat hur i hela friden dom kan vara så lugna..... Iofs man ska ju aldrig säga aldrig men grannarna närmast här (bortsett från Chamilla och co) är Tamiler och jag började fundera..... Det bor tydligen många Tamiler här i Negombo och självklart vill dom inte döda sitt eget folk, tog upp detta med Chamilla som vet mycket om allt möjligt och hon bekräftade givetvis mina tankar.... Så det är nu 24 år sen en bomb exploderade i denna stan och nu kan man ju förstå varför.....Är väl tur det bor många Tamiler här....
Ebba väldigt nyvaken...

Som överskriften sa har det varit otroligt varmt här i dag igen och förutom en shopping runda för Micke och mig har det varit poolen som gäller.... Blev en del nya kläder till barnen och Micke idag, billigt som tusan.... Jag hittade som vanligt ingenting, är väl inte riktigt min grej med alla volanger och paljetter och glitter, men barnen är överlyckliga, speciellt Ebba som gillar sånt.

Husmor (Helene) har börjat arbeta riktigt duktigt nu och vi har insett att ingen lagar så god mat som hon.....:-) Nej skämt å sido, det är trevligt att äta här hemma, barnen hjälper gladeligen till med maten... Och eftersom Chamilla alltid tar hand om disken är det rätt perfekt, eftersom jag tycker det är roligt att göra maten men inte att diska...
Jonas se upp..... Nu har båda lärt sig göra äggröra så det lär ni få äta så ni storknar hemma sen....

Vi gjorde oss till och beställde bord på restaurang härom kvällen...Kolla resultatet....
Barnen klätt sig fint för restaurangbesök...
Här väntar vi på att tuck tucken ska hämta oss.....

Ja man somnar givetvis....





Tre plåtare..... I love you....Ni vet varför.... Kommer foton speciellt till er när ni inte slipper mig längre...( Det vill säga när jag är tvungen att åka hem..) Håll med om att ni saknar mig ett microgram i alla fall....Känns bättre för mitt ego då....


Barnen leker som vanligt med sina grabbpolare i poolen, vad är en tjatig morsa mot kompisar och en pool? :-)
kram kram

4 kommentarer:

Västerås sa...

Hej på er.
Har suttit och väntat hela dagen på att det skulle komma något från poolkanten, jag måste säga att du har talang för att skriva dagboks kåserier, vad du nu nått denna talang ifrån??? Har mer kontakt från andra sidan jorden än när ni är hemma i Fållen, du får fortsätta skriva när du kommer hem.
Hälsa alla.

Ninni sa...

Hej hopp!!
Jag vet inte hur många gånger om dagen jag är inne & kollar på bloggen =0)
Så skoj att se vad ni hittar på där nere.. Många här hemma frågar hur ni har det mm...
I Lördags hade Vislanda Skolan öppethus & jag var där & kollade (Oskar ville ju visa allt för sin Moster ju)

Ha de bäst allihopa & Stora Kramen från mig
(Jonas är inte så haj på det här men han brukar läsa eller fråga mig om jag läst, han saknar sina små tjejer mycket...)

OLA sa...

Hej på er I svettige!!!
Kul att se hur ni har det och att allt verkar funka nu. Vi svettas inte kan jag upplysa er om.
Kan man få se en bild på min "nya" Datsun Pic-Up årsmodell 198??????
Ha nu en god tur till Hikkaduwa och hälsa Johanna från oss alla!
Ta det stilla!!
Pappa Ola Mamma Mia o resten

hjortsberga sa...

hejsan vi vet att ni älskar oss....:) har dom kommit fram? Ja vi saknar dig jättemycket speciellt dommute i stansen... vi har fått in en JÄTTEORDER tror det var typ 36,000 detaljer så välkommen hem:) Måste berätta att nästa vecka kommer mina ...... dom jag har väntat på jippie... kramiz alla hälsar